Sanmasınlar Yıkıldık…

Sanmasınlar Yıkıldık,

Sanmasınlar Çöktük,

Bir Başka Bahar İçin

Sadece Yaprak Döktük.

mevlana0

Yüzde ısrar etme, doksan da olur…

971923_397970886981244_172133067_n[1]

Yüzde ısrar etme, doksan da olur…
İnsan dediğinde, noksan da olur…
Sakın büyüklenme, elde neler var…
Bir ben varım deme, yoksan da olur!

bıyık nasıl bırakılır

10696413_729042140518640_4945992227751380053_n

Sakal, Sünnet ve Hadisler

…Hocam ben Çankırı’da bir öğrenciyim, takıldığım bir yerde size danışmak istedim. Konu belki biraz bilindik ya da “Hala oralarda mısınız?” diyebilirsiniz, ama insan başına gelene kadar sorunlarla pek ilgilenmiyor. Ben 2-3 senedir sakallıyım. Öğrenci olduğum için de kesmek gibi bir lüzum hissetmedim. Hatta avantajları oldu. Sakalım yüzünden benimle tanışmak isteyenler ya da en azından uzaktan sempati besleyenler vardı. Ben bu sakalı bırakırken Rasullullah’ın sünnetine uymak amacıyla yani sünnet olduğu düşüncesiyle bıraktım. İlgilendiğimiz fakat araya soğukluk girmesinden dolayı 6-7 aydır görüşemediğimiz bir arkadaşımızla geçenlerde görüştük. İslamî bir bilinç kazanmış ve sakal bırakmış ve bıraktığı sakalın farz olduğu düşüncesinde. Bana getirdiği kanıtlar karşısında tatmin edici bir cevap veremedim. Bizim takılıp kaldığımız nokta şu Rasullullah’ın “yapın” dediği şeyi biz emir olarak mı yoksa tavsiye olarak mı algılamalıyız. Yani Rasulullah (s.a.)’in “Sakalınızı bırakın” sözü bir emir midir, tavsiye midir. Bence eğer emir olarak algılasaydık bugün namazın, orucun, haccın farzı şimdikinden çok daha fazla olurdu. Ya da din, sünnetlerin çok az bir kısmını kapladığı, tamamına yakınının farzları oluşturduğu bir din olurdu. Problem bu; bu ayrımı yapmak için alim olmak ya da Arapça bilmek gerekiyor mu? Bu duruma Rasulullah tarafında getirilmiş bir kısıtlama var mı? Yani benim her söylediğim emir değildir gibi. Bu bakış açısını nasıl kazanabiliriz…devamını oku

Misvak (Miswak)

Sevgili arkadaşlar!

Misvak ağacı (Salvadora persica), Salvadoraceae familyasından bitki türü.

640px-Salvadora_persica vUHdPiBRHRo

Kalem biçiminde kesilip yontulan dalları misvak adıyla insanlar tarafından diş temizleme malzemesi olarak kullanılır. Doğu Afrika’dan, Hindistan’a kadar uzanan bölgelerde yetişen bu step bitkisi bol, iktisatlı, pratik olmakla birlikte; formalitesi az, kokusu güzel, meyvesi yenebilen bir bitkidir.

Arapça yazılışı  السواك  veya المسواك  şeklindedir.

Geçenlerde bir arkadaştan İbranice okunuşunu öğrendim: סוואך

10734165_754437364627878_9102484434535496784_n

Bu konuda bazı hadisler:

عَنْ أَبي هُريرَةَ رَضِيَ اللَّه عَنْهُ أَنَّ رَسُول اللَّهِ صَلّى اللهُ عَلَيْهِ وسَلَّم قالَ : « لَوْلا أَنْ أَشُقَّ عَلى أُمَّتي ­ أَوْ عَلى الناس ­ لأمرْتُهُمْ بِالسِّواكِ معَ كلِّ صلاةٍ » متفقٌعليه 

Ebû Hüreyre radıyallahu anh‘den rivayet edildiğine göre Resûlullahsallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:

Ümmetimi (veya  insanları) zora sokmaktan endişe etmeseydim, onlara her namaz vaktinde misvakla dişlerini temizlemelerini emrederdim.

(Buhârî, Cum’a 8, Temennî 9, Savm 27; Müslim, Tahâret 42. Ayrıca bk. Ebû Dâvûd, Tahâret 25; Tirmizî, Tahâret 18; Nesâî, Tahâret 6, Mevâkît 20; İbni Mâce, Tahâret 7)